Levanger videregående skole

Lurt i forbruksfella [DVD]
Huskelisten er tom
Vis
Tittel
  • Lurt i forbruksfella [DVD]
Språk
  • Språk:
Hylleplassering
  • Samfunnsfagfilm
Klassifikasjon
Emne
Serie
År
  • 2015
Noter
  • Britisk dokumentarserie. Ofte kjøper vi nytt, ikke fordi vi trenger det, men fordi vi har blitt lært opp til å ville ha det nyeste. Kan vi bryte ut av dette mønsteret? Bli med inn i forbrukarsamfunnet, og møt menneskene som prøver å forme smaken vår. Opptaksår: 2014 1. Program 1 (50 min). Korfor kjøper vi det vi kjøper? Og kva bestemmer levetida til eit produkt? Mange firma planlegg faktisk forelding når dei produserer produkta sine. 2. Program 2 (50 min). Jacques Peretti ser på hvordan frykten fortsatt er en av de mest kraftfulle faktorene bak våre forbruk. En forbrukerpsykolog forklarer hvordan hjernen vår er mye mer mottakelig for negative enn positive stimuli. Han møter også noen eksperter som har snudd denne kunnskapen til en kunstform som hjelper produsenter til å tjene milliarder på vår angst og usikkerhet. 3. Program 3 (50 min). Jacques Peretti ser på hvordan erfaringene fra å selge til barn ble brukt til å lage barnelignende forbrukere av oss alle. Fra fremveksten av produktdrevet barne-TV på 80-tallet, til mannen som designet biler som appellerte til barn og de moderne produsentene av spill som hekter voksne. Jacques Peretti spør hvordan forbruk ble omgjort til et spill - et spill vi ikke kan slutte å spille.
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*0018494
*008                                      o  
*019  $bee
*0823 $zh$a306.3$25
*090  $aSamfunnsfagfilm
*2450 $aLurt i forbruksfella$hDVD
*260  $aVolda$bAV-senteret$c2015
*300  $a2 DVD (3 program à 50 min)$blyd, kol.
*440  $aUndervisningsvideo$pDokumentar-abonnement$313911200
*503  $aOpptaksår: 2014
*505  $a1. Program 1 (50 min). Korfor kjøper vi det vi kjøper? Og kva bestemmer levetida til eit produkt? Mange firma planlegg faktisk forelding når dei produserer produkta sine.
*505  $a2. Program 2 (50 min).  Jacques Peretti ser på hvordan frykten fortsatt er en av de mest kraftfulle faktorene bak våre forbruk. En forbrukerpsykolog forklarer hvordan hjernen vår er mye mer mottakelig for negative enn positive stimuli. Han møter også noen eksperter som har snudd denne kunnskapen til en kunstform som hjelper produsenter til å tjene  milliarder på vår angst og usikkerhet.
*505  $a3. Program 3 (50 min). Jacques Peretti ser på hvordan erfaringene fra å selge til barn ble brukt til å lage barnelignende forbrukere av oss alle. Fra fremveksten av produktdrevet barne-TV på 80-tallet, til mannen som designet biler som appellerte til barn og de moderne produsentene av spill som hekter voksne. Jacques Peretti spør hvordan forbruk ble omgjort til et spill - et spill vi ikke kan slutte å spille.
*520  $aBritisk dokumentarserie. Ofte kjøper vi nytt, ikke fordi vi trenger det, men fordi vi har blitt lært opp til å ville ha det nyeste. Kan vi bryte ut av dette mønsteret? Bli med inn i forbrukarsamfunnet, og møt menneskene som prøver å forme smaken vår.
*650  $aForbrukersamfunnet$1306.3
*653  $aSamfunnsfag
*653  $aForbruk
*655  $aDokumentarfilm
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig SkolebiblioteketSamfunnsfagfilm 1313