Forfatter
Tittel Motivasjon for skolearbeid
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Mange av dagens elever er ikke motivert for skolearbeid. Denne boka tar for seg noen sentrale teorier om motivasjon, og drøfter hva skolen kan gjøre for å motivere elevene. I tillegg presenteres en stor undersøkelse om elevers motivasjon. Denne viser blant annet at motivasjon og innsats synker gradvis med økende alder, at skolestørrelse er av mindre betydning og at læringsmiljøet på skolen spiller en stor rolle for hvor motiverte elevene er. Einar M. Skaalvik og Sidsel Skaalvik er professor i henholdsvis pedagogikk og spesialpedagogikk ved NTNU.
Har bibliografi, innholdsfortegnelse
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001234nam 22002051 4500
*00115699
*008 a 00nob 2
*015 $a0268684$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-519-2768-0$bh.$cNkr 95.00
*08231$a370.154$zh$25
*090 $c370.154$dS
*096 $a370 S
*100 0$aSkaalvik, Einar M.$d1941-$jn.$wSkålvik, Einar M.
*24510$aMotivasjon for skolearbeid$cEinar M. Skaalvik og Sidsel Skaalvik
*260 $aTrondheim$bTapir akademisk$ccop. 2011
*300 $a65 s.$bfig.
*505 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse
*520 $aMange av dagens elever er ikke motivert for skolearbeid. Denne boka tar for seg noen sentrale teorier om motivasjon, og drøfter hva skolen kan gjøre for å motivere elevene. I tillegg presenteres en stor undersøkelse om elevers motivasjon. Denne viser blant annet at motivasjon og innsats synker gradvis med økende alder, at skolestørrelse er av mindre betydning og at læringsmiljøet på skolen spiller en stor rolle for hvor motiverte elevene er. Einar M. Skaalvik og Sidsel Skaalvik er professor i henholdsvis pedagogikk og spesialpedagogikk ved NTNU.
*650 1$aMotivasjon$0pedagogisk psykologi $2BS$2BS$9nor
*700 0$aSkaalvik, Sidsel$d1942-$emedforf.$jn.$wSkålvik, Sidsel
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening