Levanger videregående skole

Motivasjon for læring: teori og praksis
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Motivasjon for læring: teori og praksis
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • Lærerbibliotek HO v/Marit Wang Erichsen
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2015
Noter
  • Å motivere elevene er en av de største utfordringene lærerne står overfor. I denne boka diskuteres tilrettelegging for motivasjon med utgangspunkt i teori og forskning. Forfatterne legger vekt på at lærerne ikke bare har kjennskap til pedagogiske prinsipper og praktiske implikasjoner, men at de også kjenner de teoriene som ligger bak de praktiske anbefalingene. Sammenhengen mellom teori og praksis får derfor mye plass i boka. Den er skrevet for studenter i lærerutdanningen, men kan også være nyttig for all organisert opplæring, for eksempel i voksenopplæringen. Einar M. Skaalvik er professor emeritus i pedagogisk psykologi og forskningsmetode. Sidsel Skaalvik er professor emerita i spesialpedagogikk ved Pedagogisk institutt, NTNU. Har bibliografi, innholdsfortegnelse, register
ISBN
  • 978-82-15-02489-9
Tilgjengelige
  • 5/6
Venteliste
  • 0 (0)
*00001445nam  22002051  4500
*00115715
*008                      a          00nob 2
*015  $a0427342$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a978-82-15-02489-9$bh.$cNkr 199.00
*08231$a370.154$zh$25
*090  $c370.154$dS
*096  $aLærerbibliotek HO v/Marit Wang Erichsen
*100 0$aSkaalvik, Einar M.$d1941-$jn.$wSkålvik, Einar M.
*24510$aMotivasjon for læring$bteori og praksis$cEinar M. Skaalvik og Sidsel Skaalvik
*260  $aOslo$bUniversitetsforl.$ccop. 2015
*300  $a128 s.$bfig.
*505  $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, register
*520  $aÅ motivere elevene er en av de største utfordringene lærerne står overfor. I denne boka diskuteres tilrettelegging for motivasjon med utgangspunkt i teori og forskning. Forfatterne legger vekt på at lærerne ikke bare har kjennskap til pedagogiske prinsipper og praktiske implikasjoner, men at de også kjenner de teoriene som ligger bak de praktiske anbefalingene. Sammenhengen mellom teori og praksis får derfor mye plass i boka. Den er skrevet for studenter i lærerutdanningen, men kan også være nyttig for all organisert opplæring, for eksempel i voksenopplæringen. Einar M. Skaalvik er professor emeritus i pedagogisk psykologi og forskningsmetode. Sidsel Skaalvik er professor emerita i spesialpedagogikk ved Pedagogisk institutt, NTNU.
*650 1$aMotivasjon$0pedagogisk psykologi$2BS$2BS$9nor
*700 0$aSkaalvik, Sidsel$d1942-$emedforf.$jn.$wSkålvik, Sidsel
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig SkolebiblioteketUTDANNING PEDAGOGIKK (Lytteboks) 370 S
Ex2Utlånt07.06.2024SkolebiblioteketUTDANNING PEDAGOGIKK (Lytteboks) 370 S
Ex3Tilgjengelig SkolebiblioteketUTDANNING PEDAGOGIKK (Lytteboks) 370 S
Ex4Tilgjengelig SkolebiblioteketUTDANNING PEDAGOGIKK (Lytteboks) 370 S
Ex5Tilgjengelig SkolebiblioteketUTDANNING PEDAGOGIKK (Lytteboks) 370 S
Ex6Tilgjengelig SkolebiblioteketUTDANNING PEDAGOGIKK (Lytteboks) 370 S