Levanger videregående skole

Skole- og utdanningssektoren i utvikling
Huskelisten er tom
Vis
Tittel
  • Skole- og utdanningssektoren i utvikling
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2018
Noter
  • Ungdomstrinn i utvikling var en nasjonal satsing rettet mot ungdomsskoler og skoler med ungdomstrinn. I alt 1114 skoler deltok i satsingen frem til 2018. Satsingen var rettet inn mot å utvikle god læring og et godt læringsmiljø gjennom bedre klasseledelse og mot å forbedre opplæringen i lesing, skriving og regning. Det skulle videre legges vekt på å utvikle en mer praktisk og variert undervisning som skulle oppleves som relevant og utfordrende av elevene. Målet var å fremme en god praksisendring over tid og å videreutvikle skolen som en lærende organisasjon, slik at alle ledere og ansatte kan samarbeide godt om å forbedre elevenes læring. For å nå dette målet har mange aktører deltatt i arbeidet: fagansatte i universitets- og høyskolesektoren og fire nasjonale sentre (Matematikksenteret, Skrivesenteret, Lesesenteret og Læringsmiljøsenteret), kommunenes skoleadministrasjon, utviklingsveiledere og ressurslærere. En gruppe ved ILU/NTNU, kalt koordineringsgruppen, hadde det faglige ansvaret for et nettverk som samlet fagansatte i universitets- og høyskolesektoren og de fire nasjonale sentrene. Denne gruppen har også forsket på satsingen, med fokus på å få frem kunnskap om hva som er av betydning for å få til utvikling og læring. Boken er basert på koordineringsgruppens arbeid og forskning. Den vil være interessant for forskere/lærerutdannere og alle som engasjerer seg i undervisning, læring og skoleutvikling.
ISBN
  • 978-82-450-2367-1
Tilgjengelige
  • 0/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00002899cam a2200313 c 4500
*00117966
*00520181112150056.0
*007ta
*008180511s2018    no a   e |||||00| 0 nob|
*020  $a978-82-450-2367-1$qh.
*035  $a(NO-OsBAS)150293856
*040  $aNO-OsBAS$bnob$dNO-OsNB$ekatreg
*0820 $a371.2$qNO-OsBAS$223/nor
*24500$aSkole- og utdanningssektoren i utvikling$cMay Britt Postholm (red.) ... [et al.]
*260  $aBergen$bFagbokforl.$c2018
*300  $a370 s.$bfig.$c24 cm
*336  $atext$btxt
*337  $aunmediated$bn
*338  $avolume$bnc
*520  $aUngdomstrinn i utvikling var en nasjonal satsing rettet mot ungdomsskoler og skoler med ungdomstrinn. I alt 1114 skoler deltok i satsingen frem til 2018. Satsingen var rettet inn mot å utvikle god læring og et godt læringsmiljø gjennom bedre klasseledelse og mot å forbedre opplæringen i lesing, skriving og regning. Det skulle videre legges vekt på å utvikle en mer praktisk og variert undervisning som skulle oppleves som relevant og utfordrende av elevene. Målet var å fremme en god praksisendring over tid og å videreutvikle skolen som en lærende organisasjon, slik at alle ledere og ansatte kan samarbeide godt om å forbedre elevenes læring. For å nå dette målet har mange aktører deltatt i arbeidet: fagansatte i universitets- og høyskolesektoren og fire nasjonale sentre (Matematikksenteret, Skrivesenteret, Lesesenteret og Læringsmiljøsenteret), kommunenes skoleadministrasjon, utviklingsveiledere og ressurslærere. En gruppe ved ILU/NTNU, kalt koordineringsgruppen, hadde det faglige ansvaret for et nettverk som samlet fagansatte i universitets- og høyskolesektoren og de fire nasjonale sentrene. Denne gruppen har også forsket på satsingen, med fokus på å få frem kunnskap om hva som er av betydning for å få til utvikling og læring. Boken er basert på koordineringsgruppens arbeid og forskning. Den vil være interessant for forskere/lærerutdannere og alle som engasjerer seg i undervisning, læring og skoleutvikling.
*650  $aSkoleadministrasjon$2bokbas$9nob
*650  $aSkoleadministrasjon$2bokbas$9nno
*650  $aLærerrollen$2bokbas$9nob
*650  $aLærarrollen$2bokbas$9nno
*653  $askolen$askoleutvikling$askoleadministrasjon
*653  $askolen$askoler$askoleutvikling$alærerutdannere$anasjonale sentre$alærerutdanningsinstitusjoner$aforskningsbasert undervisning$alærerutdanning
*7001 $aPostholm, May Britt,$d1959-$0(NO-TrBIB)99015224$4edt
*852  $a47BIBSYS_DMMH$6999919737314502262$9P
*852  $a47BIBSYS_HIT$6999919849051902210$9P
*852  $a47BIBSYS_HIOA$6999919938334402212$9P
*852  $a47BIBSYS_NLA$6999919774994702228$9P
*852  $a47BIBSYS_UBTO$6999919976104502205$9P
*852  $a47BIBSYS_UBIN$6999919864423002211$9P
*852  $a47BIBSYS_HH$6999919858533102214$9P
*852  $a47BIBSYS_HVO$6999919817314802220$9P
*852  $a47BIBSYS_HIB$6999919873834702221$9P
*852  $a47BIBSYS_HIO$6999919860514102218$9P
*852  $a47BIBSYS_NTNU_UB$6999920062710702203$9P
*85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/56/38/150293856/productimage_ORG_a3c2e81689e953ed5f1d991cffd6944e45c80eec.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg
*85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/56/38/150293856/productimage_OS_53d22b9b6d6921488a863593d1a0fb5ed978ee34.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Bilder 
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Se note SkolebiblioteketKontor v/Grethe Friedrich 371.2 R