Levanger videregående skole

Møter med barnelitteratur: introduksjon for lærere
Huskelisten er tom
Vis
Tittel
  • Møter med barnelitteratur: introduksjon for lærere
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 809 M
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2018
Noter
  • Hvordan kan man tenne leselyst hos barn? Hvordan finner man de beste bøkene for hvert enkelt barn i en klasse? Boken gir en introduksjon til viktige sjangre innen barnelitteratur samt arbeids- og tenkemåter som gir barna fruktbare møter med litteratur. Den inneholder praktiske råd om hvordan litteraturen kan brukes i undervisning, og hvordan læreren kan bruke litteraturen for å forstå andres livsverden eller fremme forståelse for klima og bærekraft. Videre forteller forfatterne om hvordan de ulike sjangrenes særtrekk skapes, både i tradisjonelle bøker og i nye medier. De tar for seg temaer som eventyr og fantasy, bildebøker og visuelle barneromaner, sakprosa, realistiske fortellinger og fortellerteknikk i dataspill. Boken henvender seg til alle som formidler litteratur til barn. Omtalen er utarbeidet av BS. Har bibliografi, data om bidragsyterne, register
ISBN
  • 978-82-15-02740-1
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001689pam  22002291  4500
*00118790
*008                      a          00nob 2
*015  $a0527236$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a978-82-15-02740-1$bh.$cNkr 449.00
*08201$a809.89282$zh$223/nor
*090  $c809$dM
*24500$aMøter med barnelitteratur$bintroduksjon for lærere$cRuth Seierstad Stokke, Elise Seip Tønnessen (red.)
*260  $aOslo$bUniversitetsforl.$c2018
*300  $a391 s.$bkol. ill.
*505  $aHar bibliografi, data om bidragsyterne, register
*520  $aHvordan kan man tenne leselyst hos barn? Hvordan finner man de beste bøkene for hvert enkelt barn i en klasse? Boken gir en introduksjon til viktige sjangre innen barnelitteratur samt arbeids- og tenkemåter som gir barna fruktbare møter med litteratur. Den inneholder praktiske råd om hvordan litteraturen kan brukes i undervisning, og hvordan læreren kan bruke litteraturen for å forstå andres livsverden eller fremme forståelse for klima og bærekraft. Videre forteller forfatterne om hvordan de ulike sjangrenes særtrekk skapes, både i tradisjonelle bøker og i nye medier. De tar for seg temaer som eventyr og fantasy, bildebøker og visuelle barneromaner, sakprosa, realistiske fortellinger og fortellerteknikk i dataspill. Boken henvender seg til alle som formidler litteratur til barn. Omtalen er utarbeidet av BS.
*650 1$aBarne- og ungdomslitteratur$xHistorie og kritikk$1809.89282$2BS$9nor
*700 0$aStokke, Ruth Seierstad$d1968-$ered.$jn.
*700 0$aTønnessen, Elise Seip$d1951-$ered.$jn.
*900 0$aSeierstad Stokke, Ruth$zStokke, Ruth Seierstad$9nor
*900 0$aSeip Tønnessen, Elise$jn.$zTønnessen, Elise Seip$9nor
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Skolebiblioteket809 M