Forfatter
Tittel Samarbeidslæring i klasserommet :: metoder og øvelser
Medansvarlig
Språk
Klassifikasjon
Emne
År
Noter kolen skal bidra og støtte til elevenes sosiale læring og utvikling gjennom arbeid med fagene og i skolehverdagen for øvrig. Elevens identitet og selvbilde, meninger og holdninger blir til i samspill med andre (overordnet del 2.1). Samarbeidslæring skaper større evne til problemløsning og kritisk tenkning, og styrker evnen til å lytte og forstå. Flere av øvelsene i dette heftet er inspirert av Kagans samarbeidsstrukturer. I engelskspråklige land kalles samarbeidslæring for «cooperative learning».Gjennom øvelser som krever samarbeid, dialog og meningsbrytning, skjer det både faglig og sosial læring og utvikling. Gøy er det også!
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00002111nam a2200313 c 4500
*00119127
*00520190429083049.0
*007ta
*008180502s2018 no a e |||||00||0 nob|
*020 $a978-82-8372-106-5$qh.$cNkr 118.00
*040 $aNO-OsNB$bnob$ekatreg
*0820 $a371.395$223/nor$qNO-OsNB
*083 $a371.35$223$qNO-VoHVB
*1001 $aFlatås, Robert Mjelde$d1979-$0(NO-TrBIB)14052936$4aut
*24510$aSamarbeidslæring i klasserommet :$bmetoder og øvelser$cRobert Mjelde Flatås ; [illustrasjoner: Kerstin Fors ; foto: Casper Kongstein]
*260 $aOslo$bPedlex$ccop. 2018
*300 $a71 s.$bkol. ill.$c24 cm
*505 $tOm samarbeidslæring. -$tFem grunnprinsipper for samarbeidslæring. -$tÅ lære å samarbeide. -$t65 metoder og øvelser som kan brukes i grunnskolen og videregående opplæring.-$tSamarbeid, dialog og meningsbrytning
*520 $akolen skal bidra og støtte til elevenes sosiale læring og utvikling gjennom arbeid med fagene og i skolehverdagen for øvrig. Elevens identitet og selvbilde, meninger og holdninger blir til i samspill med andre (overordnet del 2.1). Samarbeidslæring skaper større evne til problemløsning og kritisk tenkning, og styrker evnen til å lytte og forstå. Flere av øvelsene i dette heftet er inspirert av Kagans samarbeidsstrukturer. I engelskspråklige land kalles samarbeidslæring for «cooperative learning».Gjennom øvelser som krever samarbeid, dialog og meningsbrytning, skjer det både faglig og sosial læring og utvikling. Gøy er det også!
*653 0$aproblembasert læring$asamarbeidslæring$asamarbeid$alæring$aPBL
*653 0$asamarbeidskompetanse
*653 0$aprosjektarbeid
*653 0$agruppearbeid
*653 0$agruppeundervisning
*7001 $aFors, Kerstin,$d1951-$0(NO-TrBIB)10044617$4ill
*7001 $aKongstein, Casper,$d1976-$0(NO-TrBIB)10044615$4pht
*710 $aPedlex$0(NO-TrBIB)1522228657768$4pbl
*852 $a47BIBSYS_UBA$6999919942913202209$9P
*852 $a47BIBSYS_NLA$6999919770292902228$9P
*852 $a47BIBSYS_UBIN$6999919858713402211$9P
*852 $a47BIBSYS_HH$6999919858433502214$9P
*852 $a47BIBSYS_BREDK$6999919693994802261$9P
*852 $a47BIBSYS_HVO$6999919814914002220$9P
*852 $a47BIBSYS_HIB$6999919878034102221$9P
*852 $a47BIBSYS_NB$6999919922000202202$9P
*85642$3Forlagets beskrivelse (kort)$uhttps://www.pedlex.no/artikkel/sg18/samarbeidslaring-i-klasserommet/$qtext/html$nPedlex. - Oslo$awww.pedlex.no
*913 $aNorbok$bNB
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening